Even pauze - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu Even pauze - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu

Even pauze

Door: Viki

Blijf op de hoogte en volg Viki

30 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik dan weer… Neem even een korte pauze van al dat harde leren. Ik heb morgen een toets over alle stof die we tot nu toe hebben gehad. Ik ben benieuwd, heb eigenlijk geen flauw idee waar ik nou echt m’n aandacht aan moet besteden.
Afgelopen week ‘food practical’ gehad. We moesten een voorgerecht en een nagerecht maken voor 20 Rand (=ongeveer 2 euro). Dus dat was knap lastig. Ik moest samen met Erin, Zuid Afrikaans meisje. We hadden de gerechten verdeeld, ik deed het voorgerecht en zij het nagerecht. Ik had een prachtig gepocheerde eieren toren. De toren bestond uit: spinazie, gerookte zalm, ei, kaassaus, croutons en parmezaansse kaas. En dat uit de oven. Het was echt heel erg lekker en Mrs. Schoombee (supervisor) was erg enthousiast. Ons nagerecht was heerlijke chocolade truffels met likeur erin. Wat wil je nog meer.. Dus dat was weer helemaal leuk. De volgende keer moet ik een avocadogelatine moes maken. Het moet een nagerecht worden. Ik heb nog nooit zoiets gemaakt. Heb gelukkig wat op internet kunnen vinden met Malibu erin en een Malibu-chocolade saus erbij! Wordt vast lekker. Hoop alleen niet dat de hele pudding in elkaar gaat zakken…
Het eten op de campus nog niet veel beter geworden. Laatst hadden we wel een tosti dag! Mocht je je eigen tosti bouwen met tomaat, paprika, uit, ham, kaas, worst en dergelijk.. Dat was leuk. Maargoed, afgelopen week stond het lam ook weer 3 keer op het menu. Ze hebben nu een ‘food comité’, die er voor gaat zorgen dat we wat beter eten voorgeschoteld krijgen. Het is hier ‘s middags zeker 3 keer per week patat! Op een gegeven moment komt dat ook je strot uit.. Heb dus maar weer broodjes gehaald, kaas en kipfilet. We hebben hier een gezamenlijke ijskast. Nou, toen ik eindelijk mijn broodjes wilde beleggen, was de helft van het beleg verdwenen. Wat kinderachtig..
Op dit moment zijn er mensen van het CHN op bezoek en ze hebben een uitgebreide lunch, bereid door de studenten hier.. Dus waar moeten wij eten. Aan de achterkant van de keuken! Daar kunnen we een bordje halen. We kunnen ook nergens zitten, beetje jammer…
Laatst hadden we hier een groep Engelsen op bezoek. Ik weet eigenlijk nog steeds niet precies wat ze kwamen doen, maar goed… Ik was ‘buddy’ en we moesten ze en beetje vermaken, samen eten, uitgaan enzo.. Hmm, het was er allemaal niet echt van gekomen. Dit waren echt de saaiste Engelsen die ik ooit heb gezien, er kwam bijna geen woord uit.. Beetje jammer.. Ze waren wel mee uit, maar snel weer verdwenen.. Onderaan staan wat foto’s van het uitgaan.
Hmmm morgen even de toets maken ’s ochtends, dan nog 1 lecture en dan… Weekendje weg! We naar Hogsback. Dat is een van de mooiste eigendommen van Zuid-Afrika zeggen ze. De natuur schijnt heel erg mooi te zijn en ze verkopen daar dieren gemaakt van klei. Die schijnen alleen daar gemaakt te worden ofzo… Ik heb de accommodatie geregeld. De naam van de accommodatie heet “Away with teh faries.” Op de plaatjes ziet alles er erg droomachtig uit.. Heb maar gemaild dat we arme studenten zijn en of we de kamers voor minder mochten hebben. En dat kon! Dus we slapen nu met z’n 5en voor R500 per nacht (is ongeveer 50 euro, dus 10 euro per persoon). Ben erg benieuwd. Hoop ook dat we veilig aangekomen met de auto, want er schijnt daar een weg te lopen, die niet erg berijdbaar is..
Nou, dan ga ik nu maar weer verder met leren, hoop te doen! Even doorzetten, morgen de toets maken en dan wegwezen!
Volgend weekend ga ik in het zwembad duiken! Ik heb mijn schriftelijke toets gehaald! Spannend, heb er zin in. Zaterdag en zondag van 08.00 tot 17.00 en als het goed is, mogen we daarna aan onze eerste duik in het buitenwater beginnen!

  • 05 September 2007 - 11:33

    Gerdien:

    Ik wil koedoe's kleien!!! loserrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Zuid Afrika

A half year in South-Africa!

Recente Reisverslagen:

28 December 2007

Durban

28 December 2007

Drakensberg and Lesotho

12 December 2007

Rifle Practice!

10 December 2007

Alicedale

01 December 2007

Nog korter!
Viki

One year internship at Vail resorts in Colorado, USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 56175

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 20 September 2010

Colorado

18 Juli 2007 - 13 Januari 2008

Zuid Afrika

Landen bezocht: