Couchsurfing! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu Couchsurfing! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu

Couchsurfing!

Door: Viki

Blijf op de hoogte en volg Viki

14 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Na het vertrek van mams en Le
Gaat het leven gewoon door, hatsdikidee
Het zou namelijk nog even duren
Voordat ik in Nederland weer om de hoek kwam gluren

The 4th of July was het eerste grote feest
Waar vuurwerk de hoofdrol speelt het meest
Sam en ik staarden zijn aan zij
Maar vergeleken met de Mient was het er maar niks bij…

En dus besloten we deze dag zelf te vieren
En wurmden we ons in onze mooiste kleren
In Sandbar gingen de beentjes los
De haren heen en weer zorgden voor een grote bos

Naast de feestjes deed ik nog veel meer
De ene hike na de andere; keer op keer
Dit om de voetjes los te maken
En de hoogste berg van Colorado te kraken
Vroeg in de ochtend haalde ik AJ op
En even later stonden we aan Colorado’s TOP!

Ter afkoeling wilden we tuben in het water
Maar we waren zo traag en dus dacht de bus ‘later!’
Daar stonden we dan in de vroege morgen
Tot Bob voorbij kwam: ‘geen zorgen’
Hij nam ons mee naar de rivier
Waar mensen chillen met heel veel bier
Raften, tuben, lekker chillen
Pas op voor de stenen tegen je billen!
Wat een heerlijk ontspannende dag
Eenmaal in bedje viel ik in slaap met een lach

De spanning steeg voor Oranje land
Want ons team maakte Brazilië van kant
In de finale zonder problemen
Maar helaas zou de vreugd snel afnemen
Lachen en gieren konden we in de kroeg niet laten
Maar al dat juichen en schreeuwen heeft niet mogen baten…

Al snel was het leven weer normaal
En dat is iets waar ik van baal
Onverwachts in een gesprek
Besprak ik met Marèll dit gebrek
Al snel was ik klaar met balen
Want we zouden zeer snel een vliegtuig moeten halen

Voor mijn laatste USA trip
Kreeg ik een super leuke tip
Voor een lang reisje op de fiets
Bijna 100 kilometer is toch wel iets
Mijn beentjes waren echter vol moed
En deden geen pijn, maar bleven zoet

Mijn laatste vakantie stond voor de deur
Marèll en ik zouden gaan met een goed humeur
Naar het mooie San Diego aan de kust
Een surfen was voor ons een MUST!
Online op zoek naar een hotel
Maar couchsurfen kruisten ons pad, je weet wel…
Waar je simpelweg bij vreemden thuis
Op de bank crached; zat wel pluis
De leukste mensen hebben we leren kennen
En het was niet eens even wennen
Als kind aan huis leefden we daar
En de locatie was SUPER zowaar
Onze host was Daniel en nog velen meer
Karin, Dan, Don, Dan lieten ons San Diego zien; elke dag weer
We zaten slechts enkele stappen van het strand
En mensen in het water: aan de kant!
Marèll en ik peddelend in het water
Proberen te surfen alsof we beide last hadden van een kater
Vallen en opstaan was wat we deden
Maar dit duurde echter maar even
Al snel stonden beide voeten op de plank
En gelukkig missen we beide nu geen tand
Surfen maakt honger opkomen
En natuurlijk konden we sushi elke dag dromen
Dus dit stond geregeld op het menu
Die rouwe vis is me toch lekker; sodeju!
De avonden stonden in het teken van wijn
Onze persoonlijk somelier Don liet het de allerbeste zijn
Wit, rood, droog of zoet, geen gemekker
Omdat het kan en het is ook nog eens lekker

De laatste avond vlogen we weg
Dit was mijn allerlaatste avond, wat een pech
Colorado ga ik missen zowaar
De reis terug was dan ook zwaar

Mijn USA avontuur zit er weer op
De wereld staat hier op zijn kop
Kaas, drop en frikadellen
En op straat zie ik weer lellebellen
Terug in Nederland is wel even raar
Maar blijf voorlopig even thuis, echt waar….







  • 14 Augustus 2010 - 17:11

    Annebeth:

    Hallo die lieve Viki, Welkom thuis!!!
    Fijn om oma weer te zien; wat zal zij blij zijn! Wij OOK hoor, heerlijk! Ben je al wat bijgekomen? Veel mooie foto's en herinneringen, daar moet je het mee doen wat Amerika betreft!
    Tot gauw lieverd!
    Kus,
    PALM

  • 14 Augustus 2010 - 22:33

    Gert-Jan:

    Hey die Viki,
    Al aan het oefenen voor de Sinterklaas gedichten merk ik. Weer mooie foto's en een mooi verslag, succes met afkicken en wennen aan het mooie Nederland.
    (Welkom thuis?)
    Groetjes Gert-Jan

  • 15 Augustus 2010 - 14:56

    Isa:

    LIEVERD JE BENT ER WEER!!!!! :D

  • 16 Augustus 2010 - 05:32

    Eline:

    Hee liefje!!

    Wat een leuk gedichtje!! mis je het al?? Ik ben in ieder geval heel erg blij dat je terug ben in Nederland en ik wil je dol graag zien:D komende 2 weken zit ik alleen alwel vol geboekt (je kent me), maar ik denk dat jij ook genoeg te doen heb met mensen zien en dergelijke!! Is je nummer nog het zelfde als voordat je wegging?? mijne wel!! Dikke kus Eline

  • 17 Augustus 2010 - 16:13

    Jeltine:

    ha viki!!

    Welkom in Nederland :)
    Goede reis gehad?

    xx

  • 23 Augustus 2010 - 15:29

    Jessica:

    He Vik

    Leuke manier zo'n eind gedicht Wel raar zeker weer terug en wenne hier! Welkom terug iig :) Je zult het wel even druk hebben met bezoekjes enzo ;) Moet je nog wel eens naar Stenden? Want ben nog wel in leeuwarden te vinden, dus wie weet tot een keer!
    Liefs Jessica

  • 15 September 2010 - 15:07

    Gert-Jan:

    Hey die Viki,

    Al bijna echt aan het aftellen?
    Zal wel even afkikken worden.
    Succes met de reis naar ons koude natte kikkerlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viki

One year internship at Vail resorts in Colorado, USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 4187
Totaal aantal bezoekers 56153

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 20 September 2010

Colorado

18 Juli 2007 - 13 Januari 2008

Zuid Afrika

Landen bezocht: