Skiseizoen vaarwel... - Reisverslag uit Avon, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu Skiseizoen vaarwel... - Reisverslag uit Avon, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu

Skiseizoen vaarwel...

Door: Viki

Blijf op de hoogte en volg Viki

07 April 2010 | Verenigde Staten, Avon

En zo vliegen de dagen voorbij en ga je ervan uit dat de sneeuw begint te smelten. In plaats daarvan moest ik vanochtend weer de bezem erbij halen om de sneeuw van mijn auto te vegen. Er is gisteren nacht zoveel sneeuw gevallen dat een 6-jarig kind net z’n hoofd boven de sneeuw kan houden. En ik zit binnen opgesloten in m’n kantoor; stagiaires zijn zielig... Maar ik mag deze week nog even genieten. Komend weekend is ons laatste weekend en reken maar dat je mij met geen mogelijkheid van de berg af krijgt.
En jawel, Maandag 12 April: SPLASHDOWN! De aller aller aller aller laatste dag mogen alleen medewerkers van de berg af scheuren. Deze dag wordt vriendelijke afgesloten met een wedstrijd: skie/snowboard surfen over een grote plas water! De grap is om met een vaarttje deze plas moeiteloos over te steken. Nog leuker is om toe te kijken hoe iedereen met een grote plons in het water beland! Ik durf de poging niet aan want ik ben nu al overtuigd dat ik op mijn smoel ga. Sterker nog, dit zal vast en zeker gebeuren voordat ik ook maar de plas bereikt hebt.

This place is awesom! Hierbij een lijstje om deze plek te beschrijven:

• Zomers schijnt de zon altijd
• Het regent bijna nooit
• Kajakken en raften wordt gezien als fietsen
• Elk jaar is een witte kerst
• De mannen laten hier hun baard staan
• Er wonen hier heel veel seizoensmedewerkers in de winter
• Ik deel een appartement met 3 Amerikaanse meiden
- Waarvan eentje officieel uit Zuid Afrika is verhuisd
• De definitie van mode is onbekend
• Iedereen is vriendelijk…
- …maar meent het niet altijd
• Wiet is hier legaal als medisch geneesmiddel
- Waardoor iedereen opeens kwaaltjes heeft
- En ons appartementencomplex ernaar ruikt
- Waardoor je soms ‘high’ wakker wordt
• Directheid wordt niet gewaardeerd
• Er is geen tijd voor televisie kijken
• Skiërs en snowboarders zijn geen compagnons
• Hotelprijzen zijn boven de 200 dollar
• Maar kleding is lekker goedkoop
• Manicuren zijn ‘hot’
• Kappers zijn te duur
• Medische hulp is onbetaalbaar
• Maar hier werken schijnbaar de beste dokters ter wereld
• Je kan geen ‘nee’ zeggen op het werk
• Mensen werken hier sloooooooowwwwwwwwww
- De vraag is of er soms wel gewerkt wordt?
• Je wordt hier heel snel dronken
- Dat komt door de hoogte
• Het is hier onwijs droog
- En dus lijk ik net een schildpad
• Vrouwen zijn jaloers op elkaar
• Man : Vrouw = 6 : 1
• Je krijgt veel aandacht van mannen als je uit het buitenland komt
• Een jongen vraagt binnen de 3 minuten je nummer
• Alcohol wordt niet verkocht in de supermarkt
• Je moet 21 zijn om te drinken
• Je identiteit wordt ALTIJD gevraagd
• Je hebt 2 identiteitsbewijzen nodig om al je papierwerk te regelen
• Iedereen heeft een social secutiry number
• Ik mag met mijn Nederlandse rijbewijs rond rijden
• Je kunt in de supermarkt zelf je boodschappen afrekenen
• Ik heb nog nooit zoveel afhaalmaaltijden in 1 supermarkt gezien
• Iedereen eet macaroni en cheese
• Een auto is een MUST
• En de auto’s zijn veel groter hier!
• Benzine is rond de $3 per gallon
• Een tank kost mij onder de $40
• Twee uur rijden wordt als een kort ritje gezien
• Hier wordt Thanksgiving gevierd
• Sinterklaas bestaat hier niet
• Koffie is niet te zuipen
- Buiten Starbucks and Loaded Joes
- Wat weer veel te duur is
• Je komt heir elke dag sneeuwruimers
- Sterker nog, ieder huishouden heeft er eentje
• Er rijdt hier meer politie dan in Amsterdam
• Hier wordt met miles, feet en pounds gemeten
• De pannenkoeken zijn kleiner en dikker
- En de stroop zoeter en dunner
- Maar stieken toch lekkerder
• Pindakaas vindt iedereen lekker
• Al het eten is te zoet of te zout
• Het brood gaat weken lang mee
• Ik daardoor elke week mijn eigen brood bak
• Ze maken hier de beste hamburgers
• Hier wonen veel Mexicanen
- En burritos zijn een hit
• Het leven hier is duur
- En dus wonen hier veel rijke stinkerds
- Waarvan de oudjes soms met je flirten
- Om zo in je broekje te komen...

De vraag is, wil ik hier ooit weer weg?


  • 07 April 2010 - 15:31

    Sophie:

    Ha! Wat een mooie opsomming!! Wanneer moet je eigenlijk weg? Na je Splashdown?

    xx uit engeland

  • 07 April 2010 - 19:15

    Gert-Jan:

    Ja Ja hij was er weer een nieuw fraai reisverslag.
    Lastig hé zoveel voors en tegens maken de keuze blijven of toch ook nog maar eens ergens anders kijken wel weer erg lastig.
    Wanneer kwam je ook al weer naar "huis"??
    Veel plezier nog en tot horens.
    Liefts uit Leeuwarden

  • 09 April 2010 - 11:15

    Annemieke:

    Moeten wij nou ook zo'n lijst maken over Nederland om je over te halen terug te komen? ;-)

    X

  • 11 April 2010 - 12:54

    Buuf:

    Haai Viki,

    Nog ffies en we kunnen je weer begroeten hier in de Mient. Gezellig hoor! Hoewel ik denk dat ik je (hooguit) 1x zal zien in die periode..? Je zal het wel druk krijgen met alle bezoekjes die je moet afleggen... hahaha.. Maar dat geeft niet hoor lieve meid.. Geniet van het leven!
    (En dat doe je zéker!!)

    Dikke kus van je Buuf Marianne..

  • 14 April 2010 - 16:18

    Jeltine:

    volgens mij heb je je besluit al gemaakt en wil je NOOIT meer weg :)
    arme wij hierin NL!
    Nou als je langer blijft ga ik een ticket boeken hoor, dan gaan we samen we berg afroetsjen, hihi :)

    x jeltine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viki

One year internship at Vail resorts in Colorado, USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 56171

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 20 September 2010

Colorado

18 Juli 2007 - 13 Januari 2008

Zuid Afrika

Landen bezocht: