Trick or Treat! - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu Trick or Treat! - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu

Trick or Treat!

Door: Viki

Blijf op de hoogte en volg Viki

10 November 2009 | Verenigde Staten, Colorado

Met dank aan de buurvrouw, anders had dit verslag nog 2 maanden moeten wachten....

“Good morning Viki, how are you today.” “I’m doing well thanks, how are you doing?” Very well, thanks.” “Good morning, how’re yea!?” “Fine Thanks.” “Good morning, how are you doing?” “How was your weekend?” “Good morning, happy Monday!” “Did you have a good weekend…” (word je al gek???)

Zodra ik ’s ochtends het kantoor binnen loop doorsta ik een twee uur lang (inclusief alle laatkomers) welkomstritueel. Iedereen moet en zal iedereen een goede morgen wensen en er wordt daarbij nooit vergeten te vragen hoe het met de persoon gaat. De vraag is of men echt naar elkaar luistert. Zo’n 1 op 1 ritueel kan soms heel snel gaan: “good morning, how’re ya?” en als je dan probeert een antwoord te geven hoor je je stem al wegdoezelen en heb je eigenlijk geen antwoord gegeven. Een soort van: “doing we….. th ….” De persoon die zojuist zogenaamd geïnteresseerd vroeg hoe het met je gaat is namelijk allang aan de andere kant van de gang en is dus blijkbaar de volgende persoon afgegaan om een goede morgen te wensen. Bij het ritueel hoort altijd een grote lieflijke lach op gezicht. Na een tijdje beginnen je mondhoeken hier aan te wennen en blijft de lach zo goed als de rest van de dag op je gezicht staan. Ik kan er kort over zijn. De mensen zijn hier overdreven aardig, bijna nep. Sterker nog, het zou me niks verbazen als het hier stiekem niemand een ruk kan interesseren hoe het met de ander gaat. Nederlanders zijn lekker recht door zee. Ik heb evaluatieformulieren van medewerkers mogen analyseren en alle medewerkers waren perfect! Allemaal een aanwinst voor het bedrijf en er was NIKS negatiefs aan. Als iemand iets niet goed genoeg vind, zal die persoon het niet gelijk zeggen, maar een beetje omheen draaien of hij/zij ‘zou het anders doen.’ Nou, dan weet je het wel…. Lichaamstaal herkenning is van uiterst belang! Daar kan ik zoveel meer informatie uit lezen dan oraal.
Het werk verder is wel erg leuk. Mag veel verschillende dingen doen, even ter vermoeidheid: manager meetings bijwonen, commissie verslagen maken voor afdeling reservering, betalingen afhandelen, flyers designen, drukken en bestellen, succes verslagen opzetten voor sales managers, financieel manager helpen met cijfertjes in Excel, mailings uitsturen naar potentiële groepen, weddingbrochures en ander promotion materiaal opsturen, prijsvergelijkingen van competitie samenstellen, powerpoint presentaties voorbereiden, etcetera etcetera etcetera. Elke dag is weer anders. Sommige dingen zijn weliswaar KUT om te doen, maar andere zijn toch wel interessant. Ik merk gelukkig dat de projecten die ik krijg steeds interessanter worden. Het is ze dan toch blijkbaar opgevallen dat ik meer kan dan lief lachen… fijn!

Begin Oktober ben ik weer een weekendje naar Boulder geweest. Mariëtte was jarig geweest en dat moest gevierd worden. Die avond werden we opgehaald en reden we naar Denver. Nou heb ik Denver overdag helaas nog niet mogen verkennen, maar het nachtleven heb ik weliswaar wel mogen proeven! We brachten een bezoek aan ‘The Church.’ Dit is een discotheek in een kerk met meerdere zalen. We begonnen met een rondleiding en liepen eerst alle tappen af naar de kelder. Wat ik daar zag verwarde me en ik dacht even dat het die dag al Halloween was. Mensen gekleed in aan de ene kant zwarte lange gewaden of anders schaars gekleed in leren strakke rokjes. De mensen maakte op de vage muziek zwevende dansbewegingen en het leek net of ze in de zevende hemel waren. Na 3 ademhalingen en een shotje besloten we om het wat hogerop te zoeken en liepen we naar boven. Daar was min of meer ‘dance’ muziek te vinden, maar het viel tegen. We besloten te blijven hangen in de R&B/Hiphop zaal. Lekkere muziek, minder lekkere mannen... Maar goed, je kan niet alles hebben, dus we deden het ervoor! Na lekker even gezweet te hebben kregen we trek en gelukkig had die tent een sushi bar. Nou vond ik Sushi in Holland helemaal niks. Maar hier is het heerlijk. Hier weten ze echt hoe ze het moeten klaar maken! Uitmuntend!
Na een vermoeiende nacht was het de volgende avond tijd voor een ander feestje. Namelijk, een Nepalees bruiloftsfeest. Super gaaf of mee te maken en damn, wat zien de vrouwen er prachtig uit! De mannen, klein maar fijn, kunnen verbazingwekkend goed dansen. Niet te geloven hoe deze mannen op de dansvloer tekeer gaan. De standaard Nederlandse man met een biertje in zijn hand die de two-step uitvoert is hier niks bij!

Van het ene feestje komt het andere en een BIG HAPPENING hier is toch echt Halloween! Nou ben ik niet het ‘kushikushi’-kind type die voor haar 30ste baby’s wil, maar dit was toch echt schattig. Allemaal kids verkleed met een lantaarntje, lief hoor.... Ze hebben het hier wel makkelijk. Het enige wat zo’n kind hoeft te doen is aanbellen en zodra er open wordt gedaan het volgende zeggen: “Trick or Treat!” nou poeh poeh, snoep is binnen. Lekker makkelijk, kort en krachtig. In Nederland doe je de deur open en zie je het kind heen en weer wiebelend verlegen naar de grond kijken. Als het dan opkijkt zie je dat koppie steeds roder en roder worden. Zodra het dan bijna in huilen uitbarst begint daarbij PAPA ook nog eens te zingen! GENANT!!
Anyway, we hebben die avond veel lol gehad. Met de bus zijn Fleur en ik naar Vail gereden. Het was erg druk en eigenlijk was het een ‘bar in-bar-uit’ idee. De nacht duurde onwijs lang... Nooit meer met de bus terug geweest, wel ooit thuis gekomen gelukkig... De details zijn beschamend, dus ik hou ze maar voor me... Mama zou het me nooit vergeven als ik zulke verhalen publiceer, maar bel me gerust voor meer!

Ik heb al een tijdje niks geplaatst, dus vandaar de variatie in foto’s!
Ik ben een paar keer op een hike geweest en na de zomer is alles in geel omgetoverd. Het ziet er bijna nep uit, maar geloof mij, het is echt! Hanging Lake is een prachtige route omhoog een berg op. Boven aangekomen tref je een geweldig uitzicht op een waterval met hemelshelder water. Ik heb gehoord dat het in de winter ook geweldig moet zijn, dus mams, trek je bergschoenen maar vast aan, want deze hike staat op het lijstje....
Over lijstjes gesproken. Ik heb zojuist een heerlijk lang lijstje gemaakt voor haar om dingen voor me mee te nemen. Dus voel je vrij om dat lijstje aan te vullen!

Jawel, de sneeuw is hier al gevallen en ik ben al met een bezem in de weer geweest om sneeuw van mijn auto te vegen! Het is allemaal wel prachtig wit hier. A-relaxte bijkomstigheid: het wordt ook kouder. En daarbij doet die g*dverk*tsh*t-verwarming het hier niet! Betaal je die verdomde huur elke maand braaf, verwacht je toch enigszins een gevoel van warmte in je eigen huis… NOT! IJspegels aan tenen en handen, winterjas aan in huis, kruik in je bed, om de minuut een kop thee (om de minuut piesen), dat is nou hoe het hier thuis aan toe gaat momenteel. IJs en ijs koud zeg ik je. Verdikkie!
Verder is het appartementje heerlijk knus! Zit er momenteel helemaal alleen, maar vermaak me wel! Ben benieuwd wie straks voor mijn neus staat, want er worden willekeurig 3 nieuwe mensen geplaatst. Dit zijn voornamelijk Amerikanen die hier seizoenswerk komen doen, ski instructeurs enzo...

Ben weer aan het zwemmen, minstens 3 keer per week! Daarnaast sta ik wel eens op een crosstrainer of loopband en het aller belangrijkste, ik doe ook nog eens aan yoga! Af en toe moeten we houdingen aannemen waarbij je recht in een gat van Nederland kijkt;-) Ik moest er toch wel even aan wennen, maar bedacht me later dat de correcte beoefening van kamasutra wel degelijk bevorderd wordt op deze manier. Anyway, ik had nooit kunnen bedenken dat ik yoga leuk zou vinden en vergis je niet, het is zwaar!

Mama, SUPER gaaf dat je komt! No worries, heb een heel schema voorbereid, je kan zo instappen. We gaan een road trip maken door Colorado en Utah. dus bereid je maar voor!

Vind jullie reacties super leuk! Thanks guys;-)!




  • 10 November 2009 - 19:28

    Pim:

    Hé Viki! Goed eindelijk weer iets van je te horen! We begrepen al van je internetproblemen, dus het geeft natuurlijk niets. Leuk verslag, we krijgen een aardig beeld van je (vooral) doen en (weinig) laten. Nu de foto's nog...

    Liefs, Pim

  • 10 November 2009 - 19:42

    Anneke:

    Viki!! Het klinkt allemaal geweldig daar! Super dat je t zo naar je zin hebt.. Ik hoop dat ik je ook ooit kan opzoeken daar.. ;)

    xxx

  • 10 November 2009 - 20:46

    Nanneke:

    Lieve schat,
    weer een geweldig verhaal en schitterende foto's. Nog 10 dagen!!!
    En dan kan ik alles van dichtbij bekijken en vooral jou!
    Kus Nanneke

  • 10 November 2009 - 22:09

    Gert-Jan:

    Hey die Viki,

    Fijn weer één en ander van je te horen.
    Wat jammer dat je niet wat dichterbij zit dan kon ik ff gezellig komen bijpraten en ondertussen de verwarming even na kijken maar helaas iets te ver van huis.
    Inderdaad triest dat ze je met die temperatuur in de kou laten zitten.
    Verder blij dat je het nog goed naar je zin hebt.
    In Leeuwarden nu koud en nat.
    Geniet er nog maar even van.
    Groetjes Gert-Jan

    Ps. weer pracht foto's.
    See you

  • 11 November 2009 - 07:06

    Buuf Marianne:

    Haai Viki!
    Geweldig je verslag!
    Ik heb heerlijk zitten lachen (In mijn uppie, half in de kast...)
    En schitterende foto's!! Doe je wel een beetje rustig aan met je moeder? Volgens mij staat er een druk program op haar te wachten?? Blijf genieten! En blijf ons op de hoogte houden!
    Kus, je Buuf.

  • 11 November 2009 - 07:10

    Marianne:

    P.s.
    Wie is die leuke met die rode muts en dat superman T-shirt??

  • 11 November 2009 - 10:38

    Gert-Jan:

    Misschien goede vervanging van defecte verwarming??

  • 11 November 2009 - 17:47

    Jessica:

    Hee Vik

    Leuk weer iets van je te lezen, was indd alweer tijd geleden ja ;)
    Wel gaaf dat je al sneeuw hebt maar wel lastig soms he? Heerlijk dat je daar ook kunt zwemmen :) kun je mooi in topvorm blijven ;)

    Succes met de leuke en minder leuke werkdagen, ennu... keep on smiling baby ;)

    liefs jessica

  • 11 November 2009 - 18:52

    Carolin Sälzler:

    Waaaah meisie!
    Wat een verhalen zeg, haha! En er zijn echt dingen die me zoooo bekend voorkomen. Waaronder het; "how you doing" gebeuren. In het begin antwoordde ik nog netjes met "Good how are you?" maar nu houd ik t ook gewoon bij een simpel "how you doing" Hahaha! Verder hebben wij hier ook al minimaal 10 dagen zonder warm water gezeten, wat behoorlijk A-relaxed is om te douchen...
    Dus ik kan me volledig in je inleven, haha! Maar fijn om te horen dat je t er nog zo naar je zin hebt en we moeten binnenkort maar eens concrete bezoek-plannen gaan maken Very HappyVery Happy

    Veel plezier nog Vik en tot bels! Very Happy

    Liefs en dikke knuffel

  • 11 November 2009 - 18:52

    Carolin Sälzler:

    Ps. Mooi pakje hoor ;)

  • 11 November 2009 - 19:53

    Joost:

    Ha Viki!! En ik maar denken dat je stage aan het lopen was. Zo te zien is het meer een vakantie. Wel super mooi daar zeg. Ik denk maar dat we maar eens gaan sparen voor een campertocht daar. Veel plezier verder. Groetjes, ook van Lon!

  • 11 November 2009 - 20:03

    Jeltine:

    heerlijk wat een belevenissen daar. En je ziet er adorable uit op de fotootjes van haloween :) kei schattig!
    Aardige mensen he, die Amerikanen :)
    Ik ga volgende week naar New York City :) Vet veel zin in! En probeer in maart weer een weekje vrij te nemen (tenminste als ik dan nog een baantje heb)en dan naar jou :) tenminste als het lukt en als je dat keileuk vindt, want volgens mij is je FL dan ook al langs geweest ;)

    xx Jeltine


  • 12 November 2009 - 22:49

    Viki:

    Superman is niet verkeerd nee;-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viki

One year internship at Vail resorts in Colorado, USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 56156

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 20 September 2010

Colorado

18 Juli 2007 - 13 Januari 2008

Zuid Afrika

Landen bezocht: