Mijn eerste keer... - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu Mijn eerste keer... - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Viki Boviatsis - WaarBenJij.nu

Mijn eerste keer...

Door: Viki

Blijf op de hoogte en volg Viki

17 November 2009 | Verenigde Staten, Colorado

Dit keer een vlugge update, kan het niet laten om mijn eerste ervaring bergafwaarts met jullie te delen… Het was dan eindelijk tijd om mijn nieuwe snowboard te breken! Ohnee, testen!!
Ik had om 8 uur ’s ochtends afgesproken met Adam, maar ik had natuurlijk niet gerekend op een dikke sneeuwlaag op mijn auto inclusief en onderliggende ijslaag. Dus kwam ik 8.20uur bij Adam aan. Trouwens, deze foto van mijn auto is een dag ervoor gemaakt en de sneeuw was minder heftig die dag.
Anyway, we reden naar Breckenride, een ander resort van Vail Resorts waar wij, medewerkers, gratis lol mogen hebben (Vail Resorts heeft 5 resorts: Vail, Keystone, Breckenridge, Beaver Creek en Heavenly).
Daar aangekomen werd mijn ski pas voor de allereerste keer gescand en hingen we al snel bergopwaarts. Het voelde net of ik verliefd was (nee, niet op Adam), maar die kriebeltjes voelden lekker. Al snel zou ik onder de blauwe plekken zitten, wat had ik er zin in!
Adam liet er een gras over groeien en we namen snel de volgende lift, de beginners baan op. Daar hang je dan en onder je zie je verschillende mensen met gemak de berg af glijden, terwijl anderen de berg af rollen. Ons stoeltje bereikte bijna de top en ik moest me klaar maken om af te dalen (van die stoel, nog niet van de berg). 3 - 2 - 1 - BANG! Vol op m’n smoel! De liftbeheerder kwam gelijk naar me toe rennen en sleepte me voor de lift weg. Een snert jongetje achter ons ontweek me met gemak en als ik me niet vergis werd ik uitgelachen ook!
Goed, na 10 minuten stond ik en de eerste paar meter gleed ik moeiteloos naar beneden. Tja, ik werd dan echter wel met beide handen vastgehouden, maar toch! Al snel liet ik los en stond ik even, maar dat duurde nooit lang. Dit proces heeft zich een kleine 100 keer herhaald, maar het heeft z’n vruchten afgeworpen. Ik kan wel degelijk nu enigszins met moeite een berg af glijden en een bocht naar links maken. De bocht naar rechts lijkt onmogelijk (He Le, had ik dat met motorrijden ook niet? Met het 8tje?).
Om een lang verhaal kort te maken! Het was SUPER GAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 17 November 2009 - 18:47

    Geral:

    Super gaaf!! En mooie board! Snel weer de berg op zeker?! ;-)
    X uit Den Haag

  • 17 November 2009 - 18:55

    Anneke:

    Sjee Vik, hoe super is dat! Ik weet zeker dat je binnen no time zo'n berg afsjeest.. ;) Leuke foto's ook! En al die sneeuw! Ik zet een plusje in mn Laramie kolom.. ;)

  • 17 November 2009 - 19:14

    Jessica:

    Super vet vik!! Leuk zo'n korte maar enthousiaste update ;)
    xXx

  • 17 November 2009 - 19:33

    Mariette:

    Woooooooooooooow Vik, super om je zo in actie te zien. We gaan snel samen de piste op...:)

    Ik zie je over een paar uutjes, zoooo'n zin in!!

    XXXXXXXXXXXXX

  • 17 November 2009 - 20:40

    Nanneke:

    Ik weet het nog niet.....
    Doe ik het of doe ik het niet????

  • 17 November 2009 - 20:41

    Viki:

    Je doet het!!!!!!!!!!!!!!

    Zal ik het gelijk maar regelen dan????

  • 17 November 2009 - 21:13

    Carolin:

    1 woord: Jaloooooeeeeerrrss!!!

    Kei gaaf Vik! Oh ik heb nu al zo'n onwijs zin om je op te zoeken daar en lekker samen de berg af te sjezen ;)

    Heeeeeeeel veel plezier en ach die blauwe plekken zijn het meer dan de moeite waard!

    Liefs xxx Caro

  • 17 November 2009 - 21:50

    Gert-Jan:

    Hey die Viki,

    Pracht foto's mooi snowboard en ach blauw plekje meer of minder wie doet je wat.
    Gewoon genieten dacht ik zo.
    Ben jaloers op dat mooi pak sneeuw bij jouw.

    Groetjes Gert-Jan

  • 17 November 2009 - 22:03

    Eline:

    Hee lieverd!! COOL!! I love snowboarden!! ik ben vorig jaar kerstvakantie ook geweest en ik heb het in een week tijd ook redelijk geleerd.. gewoon door gaan:D met vallen en opstaan moet je het leren!! Hihi die helm staat je wel prachtig!! Als we beide terug zijn in Nederland gaan we snel iets doen samen:D Veel plezier nog schatje!! geniet ervan!!

    dikke kus

  • 18 November 2009 - 09:07

    Loes:

    Hoi Viki
    ziet er waanzinnig uit!
    veel plezier de komende weken samen met nanneke.
    dikke knuf loes

  • 18 November 2009 - 16:56

    Sandra:

    He meis,

    Erg leuk die verhalen en natuurlijk de actie foto's! Ben nog wel erg benieuwd naar een aantal details!!!
    Ben blij dat je je zo goed vermaakt!

    liefs(K)

  • 20 November 2009 - 15:45

    Annebeth:

    Hoi Viki,
    Heerlijk die sneeuw!!!
    Dat snowboarden zal steeds makkelijker gaan als je het lekker veel doet! Straks samen met je stoere moeder die nu nog hoog in de lucht zit! Pas je wel een beetje op haar als zij er aan moet geloven op de ski's?!
    Geniet samen de komende weken! (M.heeft haar rijbewijs!)
    Kus, Annebeth.

  • 27 November 2009 - 08:38

    Rob:

    geef je je moeder een pakkert van me.

    groetjes Rob(KG)

  • 30 November 2009 - 17:14

    Jeltine:

    ha viki :)

    Ziet er stoer uit. Al een echte snowboard chick! Wel volhouden he ondanks alle pijn, want over een aantal keertjes ga je vlekkeloos de berg af en is de helse pijn voorbij!

    Ik kan vanaf nu officieel zeggen groetjes vanuit Nijmegen :) leuk he!

    Liefs Jeltine

  • 09 December 2009 - 22:39

    Martijn:

    wie is dat stuk op dat board? ;)

    Hoe is het met je Viki? Potverdikkeme zeg..lang geleden! Wat een gaaf avontuur beleef je!

    xx Tinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viki

One year internship at Vail resorts in Colorado, USA!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 56168

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 20 September 2010

Colorado

18 Juli 2007 - 13 Januari 2008

Zuid Afrika

Landen bezocht: